Základní škola a Mateřská škola Úterý, okres Plzeň – sever, příspěvková organizace
Organizace školního roku 2018/2019
- zahájení 3.9.2018
- podzimní prázdniny 29. a 30.10.2018
- vánoční prázdniny 22.12.2018 - 2.1. 2019, vyučování začíná 3.1.2019
- pololetní prázdniny 1.2.2019
- jarní prázdniny 25.2. - 3.3.2019
- velikonoční prázniny 18.4.2019 + 19.4. státní svátek (Velký pátek) + 22.4. státní svátek (Velikonoční pondělí)
- vysvědčení 28.6.2019
Pokračování v projektech – Mléko do škol, Ovoce do škol, Recyklohraní, Sběr a třídění druhotných surovin,
Přečti mi pohádku – čtení dětem v MŠ, Zdravé zuby
Exkurze a besedy
Projektové vyučování:
- - Halloween (2. – 4. ročník)
- - Čertování (2. – 4. ročník)
- - Vánoce a zvyky (2. – 4. ročník)
- - Velikonoce (2. – 4. ročník)
- - Den Země (2. – 4. ročník)
Koncepční záměry a úkoly školy pro období 2018/2019
Oblast výchovy žáků:
- Dodržovat úmluvu o právech dítěte.
- Klást důraz na slovní hodnocení.
- Vytvářet klidnou, přátelskou atmosféru ve škole, v žácích vzbuzovat odpovědnost, vzájemnou úctu, naučit je vyjadřovat svůj vlastní názor, ale zároveň tolerovat a respektovat názory druhých.
- Věnovat se prevenci zneužívání návykových látek, řešit otázky spojené s těmito problémy, provádět neformálně školení s besedami pro žáky a rodiče.
- Působit preventivně proti šikaně mezi žáky, sledovat a řešit sociální jevy u žáků s problémovým vývojem, spolupracovat s PPP a rodinou.
- Působit proti vandalismu, důsledně dbát o dodržování školního řádu.
- Předcházet záškoláctví.
- Pěstovat v dětech pojem hrdosti k příslušnosti své školy, obce, národa.
- Probouzet v žácích estetické cítění – zejména ve výtvarné výchově a pracovních činnostech.
- Vytvářet a upevňovat správný vztah k přírodě (zejména v hodinách, prvouky, přírodopisu a praktických činností).
Oblast výuky žáků:
- Výuka probíhá ve všech ročnících podle školního vzdělávacího programu „Pojďme se učit“.
- Ve vyučování rozvíjet tvořivé myšlení žáků.
- Účinně motivovat a vzbuzovat zájem o školní práci.
- Nabídnout žákům dle možností školy nepovinné předměty.
- Dbát na propojení vzdělání se životem.
- Zajišťovat individuální péči žákům integrovaným.
- Pečovat o žáky talentované – účastnit se soutěží a olympiád.
- Doplňovat učebnice vhodnými tituly, aktuálně rozšiřovat žákovskou knihovnu.
- Efektivně využívat počítače, počítačové programy, internet
Další vzdělávání pedagogů:
- Zaměřit se na studium oblastí vedoucích ke zkvalitnění výuky, zavádění nových metod a forem práce, zejména ve vztahu ke školnímu vzdělávacímu programu.
- Podporovat aktivní studium jazyků, využití výpočetní techniky ve výuce.
- Využívat získané podněty a poznatky pro zlepšení celkové práce školy.
- Doplňovat učitelskou knihovnu novou podnětnou literaturou, odbornými a pedagogickými časopisy.
Mimoškolní činnost:
- Pomoc při údržbě zeleně u školy.
- Vytvořit pro žáky vhodné podmínky pro využití volného času.
- Vytvořit podmínky pro využití tělocvičny a zejména hřiště i v odpoledních hodinách.
- Komunitní škola.
Kontrolní a řídící činnost:
- Objektivně hodnotit práci pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců školy.
- Podporovat iniciativu, oceňovat kvalitní práci.
- Při odměňování postupovat podle kritérií přiznání osobních příplatků, odměn a příplatků za třídnictví.